Lasse Krog Møller: Uden titel
Lasse Krog Møller: Skitse lavet til kunstnerens udstilling “Ad Acta - Arkiverede visioner”, 2019. Blæk på papir ca. 21 × 30 cm. Indrammet i dyb røget egetræsramme ca. 31 × 40 cm med museumsglas (UV92).
Vores rammeværksted indrammer alle værker. Skriv til os, hvis du ønsker anden indramning.
Afhentning i Skitsehandlen eller levering med GLS.
Lasse Krog Møller: Skitse lavet til kunstnerens udstilling “Ad Acta - Arkiverede visioner”, 2019. Blæk på papir ca. 21 × 30 cm. Indrammet i dyb røget egetræsramme ca. 31 × 40 cm med museumsglas (UV92).
Vores rammeværksted indrammer alle værker. Skriv til os, hvis du ønsker anden indramning.
Afhentning i Skitsehandlen eller levering med GLS.
Lasse Krog Møller: Skitse lavet til kunstnerens udstilling “Ad Acta - Arkiverede visioner”, 2019. Blæk på papir ca. 21 × 30 cm. Indrammet i dyb røget egetræsramme ca. 31 × 40 cm med museumsglas (UV92).
Vores rammeværksted indrammer alle værker. Skriv til os, hvis du ønsker anden indramning.
Afhentning i Skitsehandlen eller levering med GLS.
OM VÆRKERNE
En kunstudstilling handler ikke kun om enkelte kunstværker, men også om deres placering, væggenes farver, tekster, lyd, lys og gæsternes rute gennem udstillingen. Det er dele af dette arbejde, der blev udstillet i Skitsehandlen, da den danske kunstner Lasse Krog Møller viste skitser og akvareltegninger fra sit seneste bog- og udstillingsarbejde.
Et værk er nemlig ikke færdigt, før det har fundet sin plads i udstillingen. De kan endda skifte betydning igen, hvis værkerne bliver sat ind i nye omgivelser, og det er denne form for kunstnerisk ”system-kritik” og systemopbygning, som Lasse Krog Møllers kunstneriske praksis handler om. Han bygger arkiver, samlinger og systemer med alle mulige slags materialer som f.eks. cigaretskodder, indkøbssedler og fotos. Denne ordnede uorden viser, at tingenes placering er afgørende for, hvilken værdi og betydning, vi giver dem.
Kunstnerens skitser, noter og manuskripter til lydspor bliver udstillet sammen med akvareller og fotos fra kunstnerens bogudgivelse ”Åarhuus”, en kontrafaktisk rejsebeskrivelse af Århus, og kunstnerens seneste soloudstilling ”Ac Acta – arkiverede visioner” på KØS Museum for kunst i det offentlige rum.