August Jerndorff: større komposition
August Jerndorff (1846-1906): Skitse til større komposition med kvinder og blomster. På bagsiden løsere skitser. Blyant, pen og vandfarve på papir. Skitsestørrelse: 41 x 25,8 cm.
Papirkonservatorens bemærkninger: Stabil tilstand. Meget gulnet. Skadet i højre hjørne. Hård fold i midten med enkelte små huller. Foxing.
Uden ramme eller indrammet i egetræsramme eller sort ramme med passepartout og museumsglas (refleksfrit og UV-beskyttelse) ca. 55 x 38 cm. Følgebrev med værkoplysninger og proveniens følger med alle værker.
Bestil afhentning i Skitsehandlen eller levering som forsikret pakke med GLS.
August Jerndorff (1846-1906): Skitse til større komposition med kvinder og blomster. På bagsiden løsere skitser. Blyant, pen og vandfarve på papir. Skitsestørrelse: 41 x 25,8 cm.
Papirkonservatorens bemærkninger: Stabil tilstand. Meget gulnet. Skadet i højre hjørne. Hård fold i midten med enkelte små huller. Foxing.
Uden ramme eller indrammet i egetræsramme eller sort ramme med passepartout og museumsglas (refleksfrit og UV-beskyttelse) ca. 55 x 38 cm. Følgebrev med værkoplysninger og proveniens følger med alle værker.
Bestil afhentning i Skitsehandlen eller levering som forsikret pakke med GLS.
August Jerndorff (1846-1906): Skitse til større komposition med kvinder og blomster. På bagsiden løsere skitser. Blyant, pen og vandfarve på papir. Skitsestørrelse: 41 x 25,8 cm.
Papirkonservatorens bemærkninger: Stabil tilstand. Meget gulnet. Skadet i højre hjørne. Hård fold i midten med enkelte små huller. Foxing.
Uden ramme eller indrammet i egetræsramme eller sort ramme med passepartout og museumsglas (refleksfrit og UV-beskyttelse) ca. 55 x 38 cm. Følgebrev med værkoplysninger og proveniens følger med alle værker.
Bestil afhentning i Skitsehandlen eller levering som forsikret pakke med GLS.
OM KUNSTNEREN
August Jerndorff tilhørte generationen af malere, som uddannedes umiddelbart før det franskpåvirkede naturalistiske gennembrud i slutningen af 1870erne. Hans tidligste arbejder omfatter såvel monumentale bibelske kompositioner som små, friske landskabsbilleder. J. forblev stort set upåvirket af de nye strømninger, som hans samtidige P.S. Krøyer og Th. Philipsen havde tilegnet sig i Paris. Dog havde han tilknytning til de banebrydende kunstnerkredse, idet han 1880 sammen med L. Tuxen og F. Schwartz var med til at oprette akademiet i Søkvæsthuset, der senere førte til skabelsen af De frie Studieskoler.
Fra Weilbachs Kunstnerleksikon om kunstneren. Forfatter: Mette Bligaard.