Zven Balslev: Uden titel, 2020

6.000,00 kr.

Zven Balslev: Uden titel, 2020. Blæk og vandfarve på papir ca. 42 x 29,7 cm. Indrammet i håndmalet gul ramme med antireflektivt museumsglas (UV92) ca. 51 x 39 cm.

Forside til ikke-eksisterende magasin.

Vores rammeværksted rammer ind. Skriv til os, hvis du har spørgsmål, f.eks. til indramning.

Afhentning i Skitsehandlen eller levering med GLS inkl. forsikring.

KØB

Zven Balslev: Uden titel, 2020. Blæk og vandfarve på papir ca. 42 x 29,7 cm. Indrammet i håndmalet gul ramme med antireflektivt museumsglas (UV92) ca. 51 x 39 cm.

Forside til ikke-eksisterende magasin.

Vores rammeværksted rammer ind. Skriv til os, hvis du har spørgsmål, f.eks. til indramning.

Afhentning i Skitsehandlen eller levering med GLS inkl. forsikring.

Zven Balslev: Uden titel, 2020. Blæk og vandfarve på papir ca. 42 x 29,7 cm. Indrammet i håndmalet gul ramme med antireflektivt museumsglas (UV92) ca. 51 x 39 cm.

Forside til ikke-eksisterende magasin.

Vores rammeværksted rammer ind. Skriv til os, hvis du har spørgsmål, f.eks. til indramning.

Afhentning i Skitsehandlen eller levering med GLS inkl. forsikring.

 

Zven Balslev

 
 

OM KUNSTNEREN

Zven Balslev. Foto: Brian Kure.

Zven Balslev (f. 1977) er uddannet fra det Kongelige Danske Kunstakademi i 2006 (MFA i maleri og grafik), og har siden da aktivt udstillet både i ind- og udland. Zven Balslev er bl.a. repræsenteret på Statens Museum for Kunst (Kobberstiksamlingen), Statens Kunstfond og Kunsten i Aalborg. Han er tilknyttet det franske forlag og kunstnernetværk Le Dernier Cri.

Zven Balslevs arbejde på papir er en blanding af underground comix, psykedelisk horror og pop-surrealisme og et resultat af mange års dyrkelse af grafiske fanzines, både som fan og som forlægger, samt forskellige, men beslægtede ismer og fænomener som Art Brut.

“Balslev er i bredeste forstand inspireret af den historiske avantgarde og det, der samler sig under betegnelsen folkekunst, outsider-kunst eller art brut, som var den franske kunstner Jean Dubuffets betegnelse for billeder og andre visuelle udtryk, skabt af bl.a. børn, mentalt forstyrrede og andre uden kunstnerisk skoling. Ligesom surrealisterne og Cobra-bevægelsen fandt Dubuffet her kunstens ægte råmateriale, som han stillede op imod den akademisk skolede kunst. Hertil kommer nyere tids alternative tegneserietegnere og -magasiner – herunder ikke mindst undergrundsforlaget Le Dernier Cri, i hvis regi Balslev har udgivet grafik og publiceret værker af kunstnere med tilknytning til Le Dernier Cri på sit forlag Cult Pump. Balslev er således en del af en international modkultur, der foruden fanzines og magasiner også omfatter musik, hvor der ikke skelnes mellem fin- og folkelig kultur; højt og lavt; amatør og professionel; skidt og kanel – på godt og ondt. Alt dette og mere til ligger mellem linjerne, måske ikke i det enkelt værk, men tilsammen i Balslevs arbejde.”

Søren Houmann (“Vi er alle sammen syge”, Pulp Magma, Fahrenheit, 2017)