Elise Constantin Hansen: Liljestudie
Elise Konstantin-Hansen (1858-1946): Liljestudie. Vandfarve på lærred. Studiets størrelse: ca. 38 x 35 cm.
Uden ramme eller indrammet i egetræsramme eller sort ramme med passepartout og museumsglas (refleksfrit og UV-beskyttelse) ca. 52 x 48 cm. Følgebrev med værkoplysninger og proveniens følger med alle værker.
Bestil afhentning i Skitsehandlen eller levering som forsikret pakke med GLS.
Elise Konstantin-Hansen (1858-1946): Liljestudie. Vandfarve på lærred. Studiets størrelse: ca. 38 x 35 cm.
Uden ramme eller indrammet i egetræsramme eller sort ramme med passepartout og museumsglas (refleksfrit og UV-beskyttelse) ca. 52 x 48 cm. Følgebrev med værkoplysninger og proveniens følger med alle værker.
Bestil afhentning i Skitsehandlen eller levering som forsikret pakke med GLS.
Elise Konstantin-Hansen (1858-1946): Liljestudie. Vandfarve på lærred. Studiets størrelse: ca. 38 x 35 cm.
Uden ramme eller indrammet i egetræsramme eller sort ramme med passepartout og museumsglas (refleksfrit og UV-beskyttelse) ca. 52 x 48 cm. Følgebrev med værkoplysninger og proveniens følger med alle værker.
Bestil afhentning i Skitsehandlen eller levering som forsikret pakke med GLS.
OM KUNSTNEREN
Elise Konstantin-Hansen var dansk maler, væver, keramiker og forfatter (og datter af guldaldermaleren Constantin Hansen). Hun tegnede bl.a. broderimønstre til søsteren Kristianes og Johanne Bindesbølls forretning ”Boden” i København. Vejen kunstmuseum har flere af hendes værker.
“Det blev med keramikken, at Elise Konstantin-Hansen slog sig løs og slog igennem. Sammen med P.C. Skovgaards tre børn: Joakim, Niels og Susette Skovgaard, såvel som Th. Bindesbøll, skabte hun nogle fantastiske, skulpturelle keramiske værker. Det havde hendes mandlige kolleger svært ved at gøre hende efter. Det var epokegørende kunstnerkeramik, der boblede frem i et smittende og frodigt miljø med imponerende kunstnerisk nytænkning. Hvor hendes keramiske værker bryder grænser, er malerierne mindre kontroversielle. Dog afslører et værk med en skrækindjagende grib et motiv, som man ikke forventer fra en kvinde på den tid, og placerer hendes produktion i et spændingsfelt mellem realisme og symbolisme. Yndlingsmotiverne var dyr, landskaber og mennesker, med en særlig forkærlighed for den dekorative kunst.”
Uddrag fra Skovgaardsmuseets tekst til en stor udstillingen af Elise Konstantin-Hansens værker. Læs hele udstillingsteksten her.